Posledné roky prežívame veľmi krušné časy. V roku 2020 do našich životov vstúpila pandémia koronavírusu, začiatkom tohto roka vojnový konflikt na Ukrajine. Obe tieto udalosti mali výrazný vplyv na globálne finančné trhy, našu ekonomiku ale aj naše súkromné životy. Známe príslovie hovorí o tom, že každá kríza prináša i novú príležitosť. S týmto príslovím môžem iba súhlasiť. A zároveň jedným dychom dodávam, že ja tú príležitosť vidím v životnom poistení.

V tomto blogu sa s vami rád podelím o dôvody, ktoré ma utvrdzujú v presvedčení, že životné poistenie má na trhu finančných služieb obrovský potenciál rastu.

Všetko so všetkým súvisí
Za posledných päť rokov mohli Slováci čerpať historicky najnižšie úrokové sadzby k hypotekárnym úverom. Nikdy v histórii našej krajiny nebolo také lacné si peniaze od banky požičať a financovať s nimi svoj sen – vo väčšine prípadov kúpu vlastnej nehnuteľnosti. Toto zlaté obdobie však definitívne skončilo a dnes môžeme na úrokové sadzby pod 1 % iba nostalgicky spomínať. Úroky sú však stále pomerne nízke a hypotéky dostupné. V porovnaní so susednými krajinami či minulými rokmi predstavujú stále lákavú možnosť, ako odfinancovať vlastné bývanie. Každopádne, za tých posledných päť rokov sa zrodila státisícová armáda ľudí, ktorí splácajú hypotéku k svojmu bývaniu. Títo ľudia potrebujú finančné krytie pre prípad straty života alebo poškodenia zdravia, ktoré by ich obralo o príjem. V takom prípade je ohrozená aj ich rodina, ktorá môže veľmi ľahko prísť o strechu nad hlavou. A tu je obrovský predajný potenciál pre finančných sprostredkovateľov. Aby klientom s hypotékou vysvetlili potrebu finančného krytia a schopnosti splácať svoje záväzky.

V tieni pandémie
Na Slovensku si koronavírus vyžiadal viac ako 20-tisíc ľudských životov, pričom značná časť z obetí bola v produktívnom veku. Inými slovami, po korone ostali rodiny bez príjmu jedného zo živiteľov. Riziko úmrtia, dlhodobej hospitalizácie či PNky je opäť veľkým zásahom do rozpočtu každej rodiny. Efektívnu ochranu opäť ponúka životné poistenie. A pretože Slovensko je pomerne malá krajina, je veľmi pravdepodobné, že každý klient má osobnú skúsenosť s tým, ako korona dokázala negatívne zasiahnuť do ľudských osudoch. Ľudia si uvedomili, že ľudské zdravie je pomerne krehká vec, ktorá nie je samozrejmosťou a treba ju náležite chrániť. Táto situácia opätovne ponúka priestor a predajné argumenty v prospech životného poistenia.

Čas na crosseling je tu a teraz
NBS upozorňuje, že väčšina dnešných štyridsiatnikov a mileniálov si hypotéky uzatvorili s 30-ročnou splatnosťou. Ak si z pozície finančného sprostredkovateľa získate dôveru týchto ľudí pri uzatváraní životného poistenie (či samotnej hypotéky), máte reálnu šancu získať celoživotné exkluzívne partnerstvo. Klienti z tejto vekovej kategórie sú rovnako cieľovou skupinou pre poistenie majetku, dôchodkové sporenie či investičné produkty.

Kľúčom ku klientovi je digitalizácia
V dnešnom online svete vyhráva ten obchodník, ktorý dokáže svoju službu a produkt ponúkať či servisovať online. V spoločnosti Finanzpartner ponúkame naším spolupracovníkom komplexný prístup k online službám a správe zmlúv. Rovnako ako možnosť využívať vlastné online kalkulačky či elektronicky e-podpis. Digitalizácia prináša vyššiu efektivitu práce a predovšetkým vyšší užívateľský komfort. Tieto atribúty dnes zohrávajú kľúčovú úlohu v boji o klienta a jeho priazeň. Vďaka digitalizácii a online archívu sme schopní klientovi ponúkať riešenie šité na mieru a presne v čase, kedy je ponuku pre neho relevantná.

Životné poistenie skrýva v sebe obrovský obchodný potenciál. Dnes k nemu klient navyše môže získať i rôzne bezplatné benefity, smerujúce k lepšej ochrane zdravia, ktoré sú opäť dobrým predajným argumentom.

Stále žijeme v neistej dobe a pomaly si musíme zvykať, že takáto spoločenská situácia ešte potrvá niekoľko najbližších rokov. Preto je na mieste využiť túto príležitosť a v neistých časoch ponúkať našim klientom istotu finančného krytia, ktorou je životné poistenie.

Igor Čečko
generálny riaditeľ